Szukaj

Nielegalne SEO, techniki i skutki które warto poznać.

Aktualizacja: cze 25

Techniki pozycjonowania, których celem jest oszukać mechanizm Google („Black Hat SEO”) mogą przynieść poważne szkody. Z czego to wynika?

Z tego wpisu dowiesz się jakie zagrożenia niesie ze sobą tzw „Black Hat SEO” i jakie są tego konsekwencje.

W skrócie:

  1. Czym są usługi pozycjonowania?

  2. Czym jest Black Hat SEO?

  3. Jakie są konsekwencje nielegalnego SEO?

  4. Jak działa mechanizm Google i jak uzyskać dobry wynik w SERP?

  5. W jaki sposób zaplanować działania SEO?;


Droga na skróty do wysokiej pozycji bywa kusząca, ale czy warto ryzykować?


Czym są usługi pozycjonownia?

Pozycjonowniem nazywamy zespół usług, których celem jest wybicie pozycji witryny internetowej wysoko w wynikach wyszukiwania ("SERP" - Search Engine Result Page). Pozycjonowanie możemy podzielić na działania zgodne z wytycznymi Gooogle („White Hat SEO”), niezgodne („Black Hat SEO”) oraz działania, które nie posiadają jasnej kwalifikacji („Grey Hat SEO”).

Czym jest Black Hat SEO?

Są to techniki tworzenia witryny i jej otoczenia w internecie, które Google uznaje za nielegalne i dąży do ich penalizacji. Do takich technik należą:

  1. Tworzenie witryn bez oryginalnej zawartości (plagiat, półplagiat);

  2. Nabijanie fraz (napychanie treści słowami kluczowymi);

  3. Budowanie treści ze skrawków obcych prac (scraped content);

  4. Sprzedaż linków (płatne referencje);

  5. Sztucznie generowana treść (tekst pozbawiony logicznego sensu);

  6. Fałszywa treść (oszukiwanie wyszukiwarki);

  7. Mylące przekierowania (przechwytywanie ruchu internetowego):

  8. Ukrywanie tekstu i linków (tekst niewidoczny);

  9. Automatyczne odpytywanie wyszukiwarki;

  10. Nadużywanie danych strukturyzowanych;

  11. Tworzenie witryn, które promują niebezpieczne oprogramowanie;

  12. Nadużywanie programów afiliacyjnych;

Bardziej szczegółowe informacje na temat w/w praktyk możesz znaleźć w Wytycznych Google dla Webmasterów

Droga na skróty to ryzykowny wybór

Jakie konsekwencje ma Black Hat SEO?

Najkrócej oznacza to stracony czas i zmarnowane pieniądze. Wszystkie techniki Black Hat przynoszą długoterminowo niepożądane rezultaty. Czasami w postaci bezpośrednich kar od Google, ale przede wszystkim w postaci trwałych, negatywnych konsekwencji złych decyzji dla samej wirtyny.

Dlaczego Black Hat SEO jest popularne?

Ponieważ oferuje iluzoryczną drogę na skróty. Zamiast rzetelnej pracy, wytrwałości i cierpliwości kusi szybkimi rezultatami. Bywa, że wyniki Black Hat SEO są szybkie ale nigdy trwałe. Wydanych pieniędzy i zmarnowanego czasu nikt jednak nie zwraca.


Kto stosuje Black Hat SEO?

Wiele agencji marketingowych wykorzystuje nieświadomość swoich klientów oferując rozwiązania, które pozornie są legalne, przynoszą doraźną poprawę i stanowią podstawę rozliczenia ich z tak rozumianego sukcesu.

Dlaczego agencje marketingowe stosują Black Hat SEO?

Ponieważ jest to droga na skróty. Praca, którą można wykonać stosunkowo niewielkim nakładem kosztów i sprzedać z dobrym zyskiem. Ryzyko zawsze jest po stronie klienta, odpowiedzialność prawie nigdy po stronie agencji.


Czy Black Hat SEO może być korzystne?

Nielegalne techniki pozycjonowania mogą przynieść doraźne korzyści w określonym terminie. Są to jednak korzyści nietrwałe spełniające definicję sukcesu pozornego. Korzyści, z którymi przyjdzie się rozstać zanim zarobią na swoje utrzymanie.


Jakie są konsekwencje nielegalnego SEO?

Złe techniki SEO mogą skutkować drastycznymi karami od Google. Jednak o wiele bardziej prawdopodobne, że działając wbrew wytycznym wyszukiwarki nasz wysiłek, praca, czas i zainwestowane w stronę pieniądze zostaną zwyczajnie zmarnowane, a nie wszystko da się odrobić.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Google działa w interesie użytkownika wyszukiwarki, starając się dostarczyć treść najlepiej pasującą do oczekiwań. Dobiera strony, które oferują wartościowe, oryginalne treści, są dostosowane do wymogów bezpieczeństwa, wygody użytkowników mobilnych i przepustowości sieci.


"Śpiesz się powoli", sukces osiąga się cierpliwą pracą.

Osiągnięcie dobrej pozycję w SERP (Search Engine Result Page) powinno być wynikiem dobrej, organicznej pracy. Rezultatem ciągłej pracy nad tworzeniem wartościowej treści, aktualizacją wcześniej stworzonych wpisów i dostosowywaniem się do rozwoju technologii internetowych.


Budowanie dobrej pozycji strony to proces, a nie jednorazowe działanie. Tak samo jak budowanie witryny internetowej powinno być stałym, regularnym wysiłkiem w identyczny sposób jak pracuje się nad pozyskiwaniem klientów, poprawą oferty, ulepszeniem produktów lub usług. Wszystko to są procesy, które de facto nigdy się nie kończą.


Pozycja w wyszukiwarce jest istotna, jednak nie jest to wyłączny czynnik decydujący o sukcesie, bo biznes to suma różnych składowych.

Jak uzyskać dobry wynik w SERP?

Google stosuje ponad 200 wskaźników dla określenia wartości strony. Podsumowując można ująć je w następującej formie zaleceń:

  1. Twórz wartościową treść, upewnij się że odpowiada ona na potrzeby klientów;

  2. Zadbaj o jej strukturę, przejrzystość, odpowiednie tytuły, stosuj punktację i numerację;

  3. Wykorzystaj obrazy, opisz je, przedstaw informację w formie wizualnej;

  4. Dbaj o nienaganną stronę techniczną witryny;

  5. Dziel się swoją treścią z innymi, zapraszaj na swoje strony twórców, działaj aktywnie w sieci;

W jaki sposób zaplanować działania SEO?

SEO witryny powinno być częścią całego planu biznesowo-marketingowego i wynikać ze sposobu w jakim chcemy komunikować się z klientem. Same działania powinny uwzględniać trzy sfery:

  • Optymalizację naszej witryny, jej dostosowanie i aktualizację (zawartość i forma);

  • Zaplanowanie tworzenia treści i metod ich dystrybucji w sposób, który przyciągnie użytkowników do naszej strony;

  • Dobry kontakt z klientem, badanie jego satysfakcji i zachęcanie do dzielenia się opiniami w przestrzeni internetu.

A jakie jest Twoje zdanie? Podziel się opinią na temat swoich doświadczeń.


7 wyświetlenia

CONTENT AGENT

HC-Digtial Hubert Czajowski

ul. Burgundzka 45/2, 30-383 Kraków

VAT 549-20-98-590

NAWIGACJA