top of page
Szukaj

Nielegalne SEO, techniki i skutki które warto poznać.

Zaktualizowano: 25 cze 2020

Techniki pozycjonowania, których celem jest oszukać mechanizm Google („Black Hat SEO”) mogą przynieść poważne szkody. Z czego to wynika?

 

Z tego wpisu dowiesz się jakie zagrożenia niesie ze sobą tzw „Black Hat SEO” i jakie są tego konsekwencje.

W skrócie:

  1. Czym są usługi pozycjonowania?

  2. Czym jest Black Hat SEO?

  3. Jakie są konsekwencje nielegalnego SEO?

  4. Jak działa mechanizm Google i jak uzyskać dobry wynik w SERP?

  5. W jaki sposób zaplanować działania SEO?;


Droga na skróty do wysokiej pozycji w SERP kusi wielu, jednak czy tak osiągnięty cel jest rzeczywiście sukcesem?
Droga na skróty do wysokiej pozycji bywa kusząca, ale czy warto ryzykować?


Czym są usługi pozycjonownia?

Pozycjonowniem nazywamy zespół usług, których celem jest wybicie pozycji witryny internetowej wysoko w wynikach wyszukiwania ("SERP" - Search Engine Result Page). Pozycjonowanie możemy podzielić na działania zgodne z wytycznymi Gooogle („White Hat SEO”), niezgodne („Black Hat SEO”) oraz działania, które nie posiadają jasnej kwalifikacji („Grey Hat SEO”).

 

Czym jest Black Hat SEO?

Są to techniki tworzenia witryny i jej otoczenia w internecie, które Google uznaje za nielegalne i dąży do ich penalizacji. Do takich technik należą:

  1. Tworzenie witryn bez oryginalnej zawartości (plagiat, półplagiat);

  2. Nabijanie fraz (napychanie treści słowami kluczowymi);

  3. Budowanie treści ze skrawków obcych prac (scraped content);

  4. Sprzedaż linków (płatne referencje);

  5. Sztucznie generowana treść (tekst pozbawiony logicznego sensu);

  6. Fałszywa treść (oszukiwanie wyszukiwarki);

  7. Mylące przekierowania (przechwytywanie ruchu internetowego):

  8. Ukrywanie tekstu i linków (tekst niewidoczny);

  9. Automatyczne odpytywanie wyszukiwarki;

  10. Nadużywanie danych strukturyzowanych;

  11. Tworzenie witryn, które promują niebezpieczne oprogramowanie;

  12. Nadużywanie programów afiliacyjnych;

Bardziej szczegółowe informacje na temat w/w praktyk możesz znaleźć w Wytycznych Google dla Webmasterów

 
Black Hat SEO niemal zawsze przynosi negatywne rezultaty.
Droga na skróty to ryzykowny wybór

Jakie konsekwencje ma Black Hat SEO?

Najkrócej oznacza to stracony czas i zmarnowane pieniądze. Wszystkie techniki Black Hat przynoszą długoterminowo niepożądane rezultaty. Czasami w postaci bezpośrednich kar od Google, ale przede wszystkim w postaci trwałych, negatywnych konsekwencji złych decyzji dla samej wirtyny.

Dlaczego Black Hat SEO jest popularne?

Ponieważ oferuje iluzoryczną drogę na skróty. Zamiast rzetelnej pracy, wytrwałości i cierpliwości kusi szybkimi rezultatami. Bywa, że wyniki Black Hat SEO są szybkie ale nigdy trwałe. Wydanych pieniędzy i zmarnowanego czasu nikt jednak nie zwraca.


Kto stosuje Black Hat SEO?

Wiele agencji marketingowych wykorzystuje nieświadomość swoich klientów oferując rozwiązania, które pozornie są legalne, przynoszą doraźną poprawę i stanowią podstawę rozliczenia ich z tak rozumianego sukcesu.

Dlaczego agencje marketingowe stosują Black Hat SEO?

Ponieważ jest to droga na skróty. Praca, którą można wykonać stosunkowo niewielkim nakładem kosztów i sprzedać z dobrym zyskiem. Ryzyko zawsze jest po stronie klienta, odpowiedzialność prawie nigdy po stronie agencji.


Czy Black Hat SEO może być korzystne?

Nielegalne techniki pozycjonowania mogą przynieść doraźne korzyści w określonym terminie. Są to jednak korzyści nietrwałe spełniające definicję sukcesu pozornego. Korzyści, z którymi przyjdzie się rozstać zanim zarobią na swoje utrzymanie.


Jakie są konsekwencje nielegalnego SEO?

Złe techniki SEO mogą skutkować drastycznymi karami od Google. Jednak o wiele bardziej prawdopodobne, że działając wbrew wytycznym wyszukiwarki nasz wysiłek, praca, czas i zainwestowane w stronę pieniądze zostaną zwyczajnie zmarnowane, a nie wszystko da się odrobić.

 

Jak działa wyszukiwarka Google?

Google działa w interesie użytkownika wyszukiwarki, starając się dostarczyć treść najlepiej pasującą do oczekiwań. Dobiera strony, które oferują wartościowe, oryginalne treści, są dostosowane do wymogów bezpieczeństwa, wygody użytkowników mobilnych i przepustowości sieci.


Wynik w SEO uzyskasz dzięki dobrej strategii i długofalowym działaniom.
"Śpiesz się powoli", sukces osiąga się cierpliwą pracą.

Osiągnięcie dobrej pozycję w SERP (Search Engine Result Page) powinno być wynikiem dobrej, organicznej pracy. Rezultatem ciągłej pracy nad tworzeniem wartościowej treści, aktualizacją wcześniej stworzonych wpisów i dostosowywaniem się do rozwoju technologii internetowych.


Budowanie dobrej pozycji strony to proces, a nie jednorazowe działanie. Tak samo jak budowanie witryny internetowej powinno być stałym, regularnym wysiłkiem w identyczny sposób jak pracuje się nad pozyskiwaniem klientów, poprawą oferty, ulepszeniem produktów lub usług. Wszystko to są procesy, które de facto nigdy się nie kończą.


Pozycja w wyszukiwarce jest istotna, jednak nie jest to wyłączny czynnik decydujący o sukcesie, bo biznes to suma różnych składowych.

 

Jak uzyskać dobry wynik w SERP?

Google stosuje ponad 200 wskaźników dla określenia wartości strony. Podsumowując można ująć je w następującej formie zaleceń:

  1. Twórz wartościową treść, upewnij się że odpowiada ona na potrzeby klientów;

  2. Zadbaj o jej strukturę, przejrzystość, odpowiednie tytuły, stosuj punktację i numerację;

  3. Wykorzystaj obrazy, opisz je, przedstaw informację w formie wizualnej;

  4. Dbaj o nienaganną stronę techniczną witryny;

  5. Dziel się swoją treścią z innymi, zapraszaj na swoje strony twórców, działaj aktywnie w sieci;

 

W jaki sposób zaplanować działania SEO?

SEO witryny powinno być częścią całego planu biznesowo-marketingowego i wynikać ze sposobu w jakim chcemy komunikować się z klientem. Same działania powinny uwzględniać trzy sfery:

  • Optymalizację naszej witryny, jej dostosowanie i aktualizację (zawartość i forma);

  • Zaplanowanie tworzenia treści i metod ich dystrybucji w sposób, który przyciągnie użytkowników do naszej strony;

  • Dobry kontakt z klientem, badanie jego satysfakcji i zachęcanie do dzielenia się opiniami w przestrzeni internetu.

 

A jakie jest Twoje zdanie? Podziel się opinią na temat swoich doświadczeń.


21 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page